Odulphuspad: Bellum

27 augustus 2023 - Haarlem, Nederland

27 augustus 2023

Het is soms wat verwarrend: Bellum staat in het St.Odulphuspadboekje in de inhoudsopgave met een lengte van 20 kilometer, op de beschrijving van de route zelf als 17 kilometer, en op het bord in Oudemirdum als 15 kilometer. Voor het gemak maken wij er vandaag 14,6 kilometer van :-)

IMG_20230827_125727490

Bellum gaat over oorlog en conflicten. Daar komt ook gedonder van, en dat hebben we zo halverwege dit traject in de vorm van onweer. Niet erg, maar toch voldoende om even pas op de plaats te maken, en te schuilen bij een beetje bebouwing (atelier van Ria Stroes) . Maar de zon laat zich net zo goed zien vandaag. Het is een beetje Hollands weer.

IMG_20230827_140321841

Onze B&B eigenaar Esther biedt aan om ons naar het eindpunt te brengen: Wijckel. We lopen het traject dus weer eens andersom: van eindpunt Wijckel naar beginpunt Oudemirdum. We lopen op knooppunten, opgeschreven op een klein briefje. Heel prettig, niet steeds het boekje bij de de hand te moeten houden bij de frequente buitjes. Voor volgende wandelaars: de stempel is te halen bij Boerderijcamping De Tjasker. Dat ligt echt op de route. Wij hebben hem gehaald bij Camping 't Hop, daar moet je even voor omlopen.
Vandaag ook weer geen horeca onderweg. Dat is best een dingetje. De Theetuin in Wijckel was gesloten, en Brasserie de Brink, vermeld in het boekje, zit óf aan het eind óf aan het begin van je wandeling. Het Rustpunt wat we onderweg aantreffen, is vandaag ook gesloten. We hebben gelukkig weer een heerlijke lunch via ons B&B in onze heuptassen zitten.
In vergelijking met gisteren is er iets meer afwisseling vandaag. We hebben wel wat overlap qua route met gisteren (in het bos) maar hebben ook wat vergezichten (met mooie buienluchten)
Mooi hoor, die eerste paddenstoelen van dit jaar, en de pluktuin met dahlia's!

IMG_20230827_125440231IMG_20230827_123917051_HDRIMG_20230827_111314983